keskiviikko 12. kesäkuuta 2013

Uusia tuulia

Ollaan Nakurussa aamupalapöydässä. Olimme liian väsyneitä kirjoittamaan blogia eilen illalla. Lähdimme aamulla seitsemältä Lewalta, matkustimme koko päivän ja saavuimme kohteeseen illalla auringonlaskun aikaan.

Orpokodilla tytöt laittoivat hiuksiin pikkulettejä, oli tosi halpaa. Esimerkiksi Satulle laitettiin jatkojen kanssa lettejä n. 4 tuntia hintaan 500 Shillinkiä (n 5€). Kävimme myös viimeisenä iltana syömässä kiinalaisessa ravintolassa Eldoretin keskustassa. Mukanamme oli Jos, Mr. ja Mrs. Sebastian. Phyllis ei päässyt mukaamme, koska lapsenlapsi oli kuumeessa.

Susannan mainostamat uppopaistetut kasvikset olivat aivan parhaita. Ravintolan pitäjäkin ihmetteli miten nopeasti ne hävisivät pöydästä, ja olisi tuonut niitä vain puolet pyydetystä määrästä. Kalaruoat olivat tosi tulisia. Vähän harmitti, ettemme ehtineet touhuta lasten kanssa, koska aika meni pakatessa arviointikeskusteluissa, pyykkihommissa ja parin tunnin ravintolaillallisella. Aamulla ehdimme hyvästellä osan lapsista ja työntekijöistä ennen lähtöä ja kyyneleiltä ei vältytty.

Eilen ajettiin Lake Bogorialle, siellä oli tosi lämmin (+36 päivän ylin), vesi oli tosi korkealla ja rantatiet osin veden alla. Käytiin kuumilla lähteillä ja tytöt ottivat höyrykylpyjä. Tuhansien flamingojen lisäksi nähtiin Marabou-haikaroita, apinoita, paviaaneja, kilpikonnia, antilooppeja jne.

Matkalla Bogorialta Nakuruun pysähdyimme hunajakaupoille. Alueella on paljon mehiläisiä ja paikalliset saavat tuloja hunajan katukaupustelusta. Matkalla pysähdyimme vielä päiväntasaajalla pohjoisesta etelään. Osa matkalaisista ei oikein hyväksynyt tieteellistä selitystä puupalan kiertosuuntaan (Coriolis-ilmiö), mutta parempaakaan ei ollut tarjolla.

Tänään ajamme Lake Nakurun luonnonpuistoon, jossa näemme toivottavasti sarvikuonon ja muita eläimiä. Lisäksi jatkamme matkaa Lake Naivashalle, jossa yövymme kaksi yötä. Tämän jälkeen jatkamme matkaa kohti Tansaniaa ja Kilimanjaroa…

1. Heippa reissulaiset!
    Aivan mahtavaa on ollut lukea teidän reissukuulumisia. Uusia päivityksiä ootan niin kovasti että täytyy käydä monta kertaa päivässä tarkistamassa tilanne :) Juttujanne lukiessa voin vain kuvitella sitä kokemusten ja elämysten määrää mitä olette sieltä saaneet. Aivan varmasti olette jokainen jollain tasolla eri ihmisiä kun saavutte takaisin Suomeen sillä kyllä tuollainen elämys jättää ikuiset jäljet. Antoisaa loppureissua ja mukavaa kotiin paluuta sivistyksen pariin sitten kun sen aika koittaa :)

Ps. Laura H. kummitytöllesi on puhkeamassa molemmille puolille ylös syömähampaat ja meinaa olla vähän känkkäränkkä sen vuoksi. Toivottavasti ehtivät puheta ennen kuin tuutte siskosi kans hoitohommiin ;) Ootetaan jo kovasti sun näkemistä (ja sitä kuinka ruskeena tuut takas). Nauti vielä viimeisistä päivistä siellä helteessä (täälä on 10-15 astetta lämmintä).

Suomiterveisin Anne

2. terkkuja laurale,neeale ja riikale:)) <3llä : salla !

3. Kiva kun kirjoitatte kommenttejanne. Meistäkin on mukavaa lukea niitä.

4. Hei :) Tässä vaiheessa häätyy kyllä kiittää tästä matavasta blogista.On ollu huikea seurata teän ihanaa matkaa,täältä kotoa käsin!Kyllä teillä on ollu mahtava,rankka ja ikimuistoinen reissu :) Emme malta oottaa ,että tulette kotia sieltä reppu täynnä uusia kokemuksia,kertomuksia ja kuvia :)
    Ikävä on jo kova <3
    Terveisin Lauran kotiväki Kokkokankaalta :)